Les Chefs: Phoenix

 
Bij deze wil ik jullie voorstellen aan mijn nieuwe 'rubriek' (fancy woord voor 'titeltje') 'Les Chefs'. Bedoeling is het af en toe in de kijker zetten van artiesten, producers of bands wier oeuvre een prominente plaats in mijn platenkast heeft veroverd...
Gezien Phoenix nog nooit een single heeft uitgebracht die ik niét fantastisch vond én Thomas Mars en zijn kornuiten met 'Entertainment' net een nieuwe plaat uit hebben komen zij eerst aan de beurt. De Franse poprockband werd anno '92 opgericht in Versailles en kon dankzij vroege hits als 'Too Young' en 'If I Ever Feel Better' meteen op goede kritieken rekenen. Het zal echter nog tot hun derde album 'Wolfgang Amadeus Phoenix' en single 'Lisztomania' duren eer de fransozen het miljoenenpubliek bereiken dat ze verdienen. Gisteren schotelde ik u al 'Bankrupt!' (het titelnummer van hun nieuwe plaat) voor, vandaag krijgt u een lijstje van m'n favoriete Phoenix-songs. Enjoy!  

Comments