Sunday Soulschool: Johnson, Hawkins, Tatum & Durr - You Can't Blame Me

Toen ik onlangs Ta-ku's nieuwste ('Dowhatyoulove') beluisterde, was er één beat meteen mijn volle aandacht opeiste: 'Make You Wanna'. Die beat bleek immers een flip te zijn van het briljante 'You Can't Blame Me', een single van het tot soulkwartet uitgegroeide groepje jeugdvrienden Johnson, Hawkins, Tatum & Durr uit Ohio. Hoewel de song met veel succes werd gereleaset op het legendarische Capsoul-label en ook de b-kant ('Your Love Keeps Drawing Me Closer') een goede beurt maakte, werd de groep niet veel later ontbonden. Voornaamste reden daarvoor zou de ambitie van leadzanger Virgil Johnson zijn geweest, die na het succes van hun debuutsingle zijn biezen pakte om in L.A. een veel lucratievere zangcarrière na te jagen. Dat mislukte, en een gedesillusioneerde Johnson keerde met hangende pootjes terug naar Ohio. Ontzettend jammer, als je't mij vraagt. Geniet van 'You Can't Blame Me'...  

Comments